In Den Haag aan de Lange Poten is de eerste Goede Doelen Winkel geopend. Tien organisaties proberen via deze weg hun doelgroep beter te bereiken.
Aan de proef doen organisaties als het Prins Bernardfonds, Reumafonds, Hartstichting, KWF kankerbestrijding, 3VO, Memisa, Natuurmonumenten,
Stichting Vluchteling, Care, en Plan mee. Naast informatie zijn er pennen, sleutelhangers en kado-artikelen te vinden.
Bovendien kunt u er een aantal keer per week terecht voor een notarissenspreekuur. Deze kan in een persoonlijk gesprek vragen beantwoorden over
het opnemen een goed doel in een testament. De winkel is 7 dagen per week open.
Bedelbrieven, advertenties en tv-commercials werken niet meer goed. Via de winkel hopen de organisaties hun doelgroep beter te
bereiken. "Niet om donateurs te werven, al is dat mooi meegenomen. Maar om de kloof met het publiek te dichten en het imago
op te poetsen." Veel goede doelen
komen alleen nog negatief in het nieuws. Bijvoorbeeld over te hoge salarissen en geldverspilling.
Hoewel het nog een proef is zijn de ambities groot. Binnen een jaar hoopt men 10 winkels te openen.